a) - savjet za život u čistoći (govoreći o ljudima koji se
ne žene, Isus je rekao: «A ima nesposobnih koji sami sebe onesposobiše poradi
kraljevstva nebeskog»)
b) - savjet za život u
siromaštvu (na temelju poznatog susreta Isusa i bogatog mladića kojemu
je Isus rekao: «Hoćeš li biti savršen, idi, prodaj što imaš i podaj siromasima
pa ćeš imati blago na nebu»)
c) - savjet
poslušnosti po primjeru Isusove poslušnosti prema Ocu koji ga je poslao
na ovaj svijet.
Praktičan život s vremenom je zahtijevao pravnu regulaciju slobodnog prihvaćanja
tih savjeta koji time postaju zavjeti ili neopoziva obećanja. Tako su nastale
različite redovničke regule ili pravila, koje je odobrila crkvena vlast, i po
kojima se onda organizira život u redovničkoj zajednici u duhu karizme osnivača
koji je svojim idealizmom i svojim primjerom uspio privući svoje sljedbenike.
Bit redovničkog poziva je Božji dar određenom čovjeku da prepoznaje da je život
u duhu evanđeoskih savjeta upravo najbolji za njega da bi se ostvario kao
čovjek i kao kršćanin u službi Bogu i ljudima te se onda u potpunoj slobodi
odlučuje za takav život.
Krivo je
shvaćanje da su ljudi koji se odluče za svećenički i/ili redovnički život –
žrtve svojega izbora načina života. Naime, ako netko u svojoj slobodi, nakon
dužeg i trijeznog promišljanja, nešto izabere, ne može se onda govoriti da je
to žrtva. Žrtva bi netko bio tek onda kad bi na nešto bio prisiljen, a Crkva
nikoga nije prisiljavala da izabere svećenički poziv ili da uđe u bilo koju
redovničku zajednicu, već se u njih ulazi potpuno slobodno.
Redovnici i redovnice ulaskom u samostan nipošto se ne odriču svoga ljudskog dostojanstva nego ga upravo svojim životom promiču, a svojim asketskim životom sve se više humaniziraju pobjeđujući u sebi naravnoga požudnog čovjeka. Bez stanovite askeze, kojom se očovječuju porivi, ne može nitko od ljudi biti čovječan.
Redovnici i redovnice ulaskom u samostan nipošto se ne odriču svoga ljudskog dostojanstva nego ga upravo svojim životom promiču, a svojim asketskim životom sve se više humaniziraju pobjeđujući u sebi naravnoga požudnog čovjeka. Bez stanovite askeze, kojom se očovječuju porivi, ne može nitko od ljudi biti čovječan.
Položiti zavjet
siromaštva znači izabrati život čovjeka koji je oslobođen posjedovanja
materijalnih dobara koje često ljude na razne načine sputavaju a katkad čak i
zarobljavaju te postaju neljudi.
Zavjet
čistoće – u duhu
Isusova evanđeoskog savjeta – zorni je navještaj budućega života u kraljevstvu
nebeskom u kojem se ljudi neće ni udavati ni ženiti. I taj zavjet služi
oslobađanju čovjeka za bolje služenje širem krugu ljudi nego što se to može u
obitelji.
Konačno, položiti zavjet poslušnosti, nipošto ne znači odreći se svoje savjesti ili svoje osobne slobode, nego znači odreći se svojevoljnosti da bi se bolje ostvarivala karizma određene redovničke zajednice.
Konačno, položiti zavjet poslušnosti, nipošto ne znači odreći se svoje savjesti ili svoje osobne slobode, nego znači odreći se svojevoljnosti da bi se bolje ostvarivala karizma određene redovničke zajednice.
Sva tri
navedena zavjeta zapravo su na izgradnju čovjekova dostojanstva, njegove
čovječnosti i njegove slobode za što uspješnije i zauzetije činjenje dobra.
Nema komentara:
Objavi komentar